Massage, massage, löpning, styrka och kost….
ja det Ă€r mitt eget nyĂ„rslöfte till mig sjĂ€lv för ett ”för mig” hĂ€lsosamt Ă„r 2017.

Avslutade Är 2016 med att mÀta upp en ny löprunda som jag funderat över ett tag. Fick ihop den till dryga milen och med ett varierat underlag.
Idag hade jag en till runda jag funderat pÄ ett tag och den blev strax över 13 km och Àven hÀr Àr underlaget varierat. HalvvÀgs sÄ hamnade jag vid en badplats jag var vid en hel del som barn och vad vackert det Àr nÀr man ser vattnet, underbart och energigivande!
En fördel med dessa turer Ă€r att de gĂ„r att ”sĂ€tta ihop” och Ă€ven att det finns sĂ„ mĂ„nga fler vĂ€gar att utöka dem med men det fĂ„r jag kolla och mĂ€ta upp nĂ€sta helg ?

BÄda turerna kommer fungera bra för att köra igenom kommande intervaller innan jag kör dem i löpgrupperna.
Nya löpgrupper startar nÀsta vecka och jag kommer spika 10 nya hÀrliga intervallpass under kvÀllen och morgondagen sedan ska jag köra igenom dem sjÀlv, det blir grejer ? Hoppas löparna i grupperna kommer uppskatta dem ?
HÀlsa, trÀning, jag tror det Àr mÄnga som satt nyÄrslöften om trÀning och kost.
TĂ€nk pĂ„ att alla pass man gör Ă€r bĂ€ttre Ă€n inga alls, sĂ€tt inte upp FÖR höga mĂ„l pĂ„ en gĂ„ng utan lĂ€gg det pĂ„ en lagom nivĂ„ och kĂ€nn dig stolt över det du gör.
Man Ă„ngrar aldrig passen man gjort men det fĂ„r heller inte bli ett mĂ„ste, nĂ„got man bĂ€var för eller hittar pĂ„ ursĂ€kter för, för att slippa…..DĂ„ Ă€r det bĂ€ttre att bestĂ€mma sig för ett mindre antal pass i veckan och liksom gĂ„ och lĂ€ngta till dem ?
Likadant med löpningen, du kanske har bestĂ€mt att springa ett visst antal pass i veckan eller en viss distans men kĂ€nner du verkligen, verkligen inte för att springa nĂ€r du kommer ut sĂ„ gĂ„ istĂ€llet. MĂ„nga gĂ„nger nĂ€r man gĂ„tt en stund kommer den dĂ€r ”springkĂ€nslan” i benen och de börjar springa automatiskt ? och skulle det nu inte kĂ€nnas sĂ„, sĂ„ var nöjd med att du kom ut pĂ„ en promenad iallafall ? det kanske var det du behövdes mest denna dag!

Allt Àr bÀttre Àn inget och var stolt över dig sjÀlv. Möter du nÄgon pÄ stigen sÄ kan du kanske ge personen lite extra energi genom ett leende och ett glatt hejja rop ?

Och kosten, smĂ„ förĂ€ndringar som kĂ€nns hĂ„llbara och realistiska för dig och din familj kan man komma lĂ„ngt pĂ„! FörĂ€ndringar som Ă€r hĂ„llbara i lĂ€ngden och inte enbart de nĂ€rmsta veckorna….. Satsa pĂ„ bra mat och vĂ€lj bra kolhydrater, protein och fetter och ÄT och se till att du fĂ„r i dig bra energi och glöm inte blanda alla hĂ€rliga fĂ€rger.

Nu kör vi mot ett fantastiskt 2017 och kanske möts vi pÄ skogsstigen och kan ge varandra ett peppande ord och leende ??
Allt gott till er alla! / Marinaimage

Share →