Massage, massage, löpning, styrka och kost….
ja det är mitt eget nyårslöfte till mig själv för ett ”för mig” hälsosamt år 2017.

Avslutade år 2016 med att mäta upp en ny löprunda som jag funderat över ett tag. Fick ihop den till dryga milen och med ett varierat underlag.
Idag hade jag en till runda jag funderat på ett tag och den blev strax över 13 km och även här är underlaget varierat. Halvvägs så hamnade jag vid en badplats jag var vid en hel del som barn och vad vackert det är när man ser vattnet, underbart och energigivande!
En fördel med dessa turer är att de går att ”sätta ihop” och även att det finns så många fler vägar att utöka dem med men det får jag kolla och mäta upp nästa helg ?

Båda turerna kommer fungera bra för att köra igenom kommande intervaller innan jag kör dem i löpgrupperna.
Nya löpgrupper startar nästa vecka och jag kommer spika 10 nya härliga intervallpass under kvällen och morgondagen sedan ska jag köra igenom dem själv, det blir grejer ? Hoppas löparna i grupperna kommer uppskatta dem ?
Hälsa, träning, jag tror det är många som satt nyårslöften om träning och kost.
Tänk på att alla pass man gör är bättre än inga alls, sätt inte upp FÖR höga mål på en gång utan lägg det på en lagom nivå och känn dig stolt över det du gör.
Man ångrar aldrig passen man gjort men det får heller inte bli ett måste, något man bävar för eller hittar på ursäkter för, för att slippa…..Då är det bättre att bestämma sig för ett mindre antal pass i veckan och liksom gå och längta till dem ?
Likadant med löpningen, du kanske har bestämt att springa ett visst antal pass i veckan eller en viss distans men känner du verkligen, verkligen inte för att springa när du kommer ut så gå istället. Många gånger när man gått en stund kommer den där ”springkänslan” i benen och de börjar springa automatiskt ? och skulle det nu inte kännas så, så var nöjd med att du kom ut på en promenad iallafall ? det kanske var det du behövdes mest denna dag!

Allt är bättre än inget och var stolt över dig själv. Möter du någon på stigen så kan du kanske ge personen lite extra energi genom ett leende och ett glatt hejja rop ?

Och kosten, små förändringar som känns hållbara och realistiska för dig och din familj kan man komma långt på! Förändringar som är hållbara i längden och inte enbart de närmsta veckorna….. Satsa på bra mat och välj bra kolhydrater, protein och fetter och ÄT och se till att du får i dig bra energi och glöm inte blanda alla härliga färger.

Nu kör vi mot ett fantastiskt 2017 och kanske möts vi på skogsstigen och kan ge varandra ett peppande ord och leende ??
Allt gott till er alla! / Marinaimage

Share →

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *